Váš trenér ve fitness
Posilovna nebo fitness je dnes velmi oblíbenou možností, jak se udržet v kondici. Obvykle jsou moderní fitness centra vybavena velkým množstvím posilovacích strojů, dále sekcí s činkami a tzv. kardio zónou, tedy běhacími pásy, rotopedy, eliptickými trenažery apod. Co bohužel v některých fitness chybí, je prostor vyhrazený pro protahování, strečink. Možná i to je důvod, proč je tolik důležité protahování často opomíjeno.

Sval, který posiluji, ale neprotáhnu, hůře regeneruje a podléhá postupnému zkrácení. Tělo tak ztrácí svou přirozenou komplexní pružnost, ohebnost, a to může mít za následek vznik svalových dysbalancí (nerovnováhy). Dlouhodobé působení svalové nerovnováhy na klouby a páteř způsobuje vznik bolestí pohybového aparátu nebo znamená větší riziko úrazu.

Stejně tak můžeme našemu tělu spíše ublížit, pokud nesprávně posilujeme. Každý cvik, který je součástí Vašeho cvičebního plánu, je nutné pochopit a naučit se ho správně. Každý z nás jsme si během svého života nasbírali a bohužel uložili do paměti spoustu chybných pohybových návyků, stereotypů. Ty jsou pro nás po čase zcela automatické. Při cvičení ve fitness je potřeba pohybové zlozvyky odbourat, což sami většinou nedokážeme, musí nás někdo "hlídat" a pomoci nám chybné automatické pohyby "předělat".

Jako fyzioterapeut dohlížím na správné držení celého těla během prováděného cviku, cvičební plán sestavuji na základě Vašich cílů a mého odborného vstupního vyšetření Vašeho pohybového aparátu. V první řadě zdraví, až potom svaly. Služby fyzioterapeuta ve fitness je více než vhodné využít, pokud chcete se cvičením ve fitness začít, dále pokud již cvičíte, ale nejste si jisti svou technikou, nebo již cvičíte a objevily se u Vás bolesti pohybového aparátu.

Pro více informací (výběr fitness, návrh cvičebního plánu, počet lekcí, cena…) mě kontaktujte kliknutím zde.